Aloittava yrittäjä

10 asiaa jotka sinun tulee tietää markkinoinnista verkossa.

Koitko artikkelin hyödylliseksi - jaa se muillekin
Facebook 0
Twitter
LinkedIn 0

Kymmenen asiaa verkkomarkkinoinnista

Aloittavana yrittäjänä sinulle tulee eteen tilanne jossa asiakashankinta, nimenomaan uusasiakashankinta, on prioriteettilistallasi #1 ja mietit kovasti mistä hankit liidit kuumiin kauppoihin.

Sinulle soittelevat monet mainosalan yritykset ja yrittävät tarjota kuka minkäkinlaista mainontaa asiakashankintasi tueksi. “Mistä näistä tietää!” on varmaan ensimmäinen ajatuksesi, ellet ole jo tutustunut verkkomainontaan sen eri muodoissa. Jos olet, niin hyvä, silloin sinulla on jo jonkinlainen ajatus siitä, miten yrityksesi verkkonäkyvyyttä voidaan rakentaa ja parantaa.

Olen kasannut tähän ajatuksia, joita voit käydä lävitse mikäli et ole vielä tutustunut verkossa tapahtuvaan markkinointiin. Jos olet jo aloittanut tutustumisen aiheeseen tai ehkä päässyt jo aloittamaan markkinoinnin verkossa voi tästä kirjoituksesta olla sinulle kuitenkin hyötyä, toivottavasti se ainakin antaa sinulle uusia näkökulmia verkkomainontaan ja markkinointiin verkossa. Älä myöskään unohda printin mahdollisuuksia mainonnassa, mutta muista tehdä siitä helposti mitattavaa jos lähdet sille tielle.

10 kohtaa

Mitä verkkomainonta on?

Mitä verkkomainonta onLyhyesti – Verkkomainonta on kaikkea näkyvyyttäsi verkossa, josta saat mitattavia tuloksia. 

Siihen kuuluu olennaisena osana verkkosivustosi, kaikki mitä verkkoon kirjoitat ja verkossa jaat (sosiaalinen media), sähköpostit ja sähköiset uutiskirjeet, kyselyt, sähköinen laskutus, display mainonta, podcastit, videot, hakusanamainonta, SEO-optimointi jne jne… eli kaikki mikä koneeltasi lähtee ulospäin on loppupeleissä markkinointia verkossa.

Tässä on hyvä muistaa, että kaikkea ei tarvitse ottaa heti haltuun. Riittää kun aluksi otat osan ja loput jätät ehkä ottamatta… itsellesi. Eli, jos itseltäsi ei lödy tarvittavaa osaamista, niin käytä ulkoisia osaajia hyödyksi. Se aika, jonka yrittäjänä panostat työhösi ei tule olla pelkkää markkinointia vaan pääosin itse tuottavaa työtä. Jos sinulla jää ylimääräistä aikaa kaikelta muulta ja jaksat vielä innostua yllä luetellun litanian opettelusta, niin siinä vaiheessa se on asia erikseen.

PÄÄTÖS

Se mitä sinun tulee alkuun tehdä verkkomainonnan osalta on päättää, että sinä teet sitä. Miksi tämä päätös on niin tärkeä? Ei sen takia että se nyt on vain jotain mitä pitäisi tehdä vaan siksi, että kilpailijasi tekevät sitä jo! Tänä päivänä menestyäksesi yrittäjänä sinun tulee tehdä markkinointia aktiivisesti ja pitkäjänteisesti, olipa toimialasi mikä tahansa. Tämän jälkeen sinun tulee päättää millä eri tavoilla haluat verkossa näkyä ja kuulua.

#1 - Verkkosivut

Moni yrittäjä kapsahtaa katajaan valitessaan aluksi helpoimman tavan eli tekee verkkosivunsa googlen alustalla tai jollain muulla “kotisivujentekokoneella” tai vain facebookin yrityssivun – en sano, että tämä ei sovi kenellekään, mutta jos sinulla on vähänkään aikomusta laajentaa yrityksen toimintaa, niin nuo “helppo”-ratkaisut eivät vain yksinkertaisesti riitä.

Olen työskennellyt monien yritysten kanssa, jotka ovat ajatelleet, että kun sivut on kerran tehty niin se riittää. Ei, ei ja ei… Liian usein törmään verkossa sivuihin, jotka on tehty tyylikkäästikin, mutta sivujen sisältöä ei ole ensinnäkään päivitetty sitten vuoden 2015 tai sivut eivät muuten vastaa tämän päivän vaatimuksia (responsiivisuus, SSL-suojaus) 

Mitä mieltä itse olet asiasta? Luoko se hyvän kuvan yrityksestä jos sivuille ei ole tullut mitään uutta sisältöä sitten sivujen perustamisen “vuonna kirves ja vasara”?

Sinulle tulee väistämättä jossain vaiheessa eteen tilanne, että sivuja täytyy päivittää, sinne pitää saada erilaisia toiminnallisuuksia tai tehdä vaikka verkkokauppa. Tässä vaiheessa homma muuttuukin vakavaksi. Nykyinen verkkosivujen alusta ei kenties taivukkaan näihin palveluihin tai taipuu vain pieneltä osin. Et pysty valitsemaan haluamiasi palvelun tarjoajia maksuvälitykseen tai oikeata verkkokauppa-alustaa. Puhumattakaan siitä, että voit muotoilla sivuston ulkoasun täysin toivotun yritysilmeen mukaan. Huh huh… tulihan paasattua.

Yrittäjän chekclistLyhyestä virsi kaunis:

1 – Valitse verkkosivuillesi tekijä.
2 – Kysy häneltä mitä hosting palveluja hän suosittelee ja miksi.
3 – Vahvistu siitä, että verkkosivujen tekijä on yritys, joka sitoutuu myös olemaan tukenasi tulevaisuudessa.
4- Tee kattava alkukartoitus ja toivelista verkkosivujesi sisällön osalta sivuston toteuttajan kanssa, näin vältytte monien tuntien tuhralta sähköposti- ja puhelinrumbalta.

+ Pyydä että verkkosivujen toteuttaja puhuu kanssasi kieltä jota ymmärrät!!! Mikään ei ole pahempi tilanne kuin se, jossa verkkosivuston toteuttaja puhuu omaa ammattislangia eli usein asiaan vihkiytymättömälle täyttä hepreaa. 

Näin saat myynnillisesti toimivat sivut yritykselle heti alusta lähtien etkä joudu yllättävän tilanteen eteen, kun sivuston laajennus ei onnistukaan.

#2 - Mitä kirjoitat sähköisessä muodossa

Millaista tekstiä kirjoitatSe mitä kirjoitat verkon välityksellä määrittelee myös yrityksesi tarinaa (brändiä). 

Nyt en puhu Facebookista (vielä) tai muista snäpzäteistä (juu, kirjoitin ä:llä ja z:lla.. tarkoituksella) ja sen sellaisista. Vaan tarkoitan kaikkea muuta materiaalia, oli se sitten vastaus asiakkaasi sähköpostiin tai vastaus keskusteluryhmään tai tarjouksesi saateteksti. Kaikella on väliä. Sinä = Yrityksesi. Mieti kaikkea mitä kirjoitat sillä se heijastuu vääjäämättä yritystoimintaasi. Oli se sitten kehua, kritiikkiä, vastaus asiakkaalle, kysely päämiehelle tai vaikka pikkujoulukutsu verkostosi muille yrittäjille.
Lyhyesti: Sinun tulee valita tyylisi ja tarinasi, josta pidät tiukasti kiinni, niin kirjoitusasun kuin valitsemasi fontinkin osalta. Tästä voisi pitää pitkän luennon, mutta keskustelen siitä mielelläni kanssasi lisää erikseen sovittuna ajankohtana.

#3 - Sosiaalinen media = SOME

social mediaAh… tuo niin vihattu ja ihannoitu 2000 -luvun riesa tai onni. 

Sosiaalinen media on oikein käytettynä valtavan voimakas kanava yrityksen markkinointia ja brändin luomista koskien. Itse en ole varsinainen some-ammattilainen, mutta voin suositella yhteistyökumppaneita, jotka ovat kasvaneet näppäimistö kiinni sormenpäissään ja tietävät tuosta somasta oliosta kaiken tarvittavan. Jos olet itse sanaseppä ja tuotat tekstiä hyvin, olet jo pitkälti somemarkkinoinnin paremmalla puolella.

Somessa markkinointia on kolmea lajia

#1 - Sisältömarkkinointi

Eli sinun tai ammattilaisen puolestasi tuottama teksti, josta on hyötyä asiakkaalle. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin muodoista SEO-optimoinnin jälkeen kaikkein pitkäkestoisinta markkinointia sillä harvoin käy niin, että ensimmäinen tuottamasi sisältö jaetaan kulovalkean tavoin. Sisällön tuottamista voisi kuvailla vaikka tv-sarjana, josta tulee uusi jakso viikoittain. Tällä tavoin saat asiakkaasi sitoutettua seuraamaan sinua ja arvostamaan ammattitaitoasi. Markkinointina tämä on usein myös kaksisuuntaista keskustelua sidosryhmien kanssa ja parhaimmillaan se on asiakkaan tarpeista lähtöisin olevaa tiedon jakamista. Näitä tekstejä myös jaetaan huomattavasti herkemmin, jolloin saat uusia asiakkaita ilman että olisit tehnyt sen enempää markkinointia kuin kirjoittanut tuon tekstin. Huomaa kuitenkin, että sisällön tuottaminen on eri asia kun mainostekstin kirjoittaminen. Jos jaat somessa pelkkiä mainostekstejä on se verrattavissa kananlentoon. Paras kaverisi saattaa jakaa tekstin (mainoksen), mutta sen jälkeen sitä ei enää jaetakaan.

#2 - Viraali tarinat

Tästä aiheesta vain lyhyesti. Viraaliksi leviävät kirjoitukset ovat usein sattumia tai erittäin ammattitaitoisen copywriterin tekemiä. Viraaliksi levitäkseen tulee kirjoituksen olla erittäin hyvin tehty jotta se lähtee leviämään. Viraali viittaa sanaan virus ja tapaan jolla se leviää ihmiseltä toiselle. Jos sinulla kuitenkin on sana hallussa todella hyvin ja pystyt tuottamaan ammattimaisesti tekstiä niin, että tarinoistasi toistuvasti edes 3% päätyy oikeiksi viraali-ilmiöksi niin soita minulle HETI = N Y T – numero on tässä 044 5005004!

#3 - Mainokset sosiaalisessa mediassa

Somessa voit kokeilla mainostusta pienellä rahalla helposti. Teet vain mainosbannerit ja pistät jakoon. Facebook kertoo tavoittavansa alueeltasi niin ja niin monta henkilöä muutamalla eurolla (psst, pikku vinkki, määrät ovat suuntaa antavia) Instagram näyttää mainostasi myös ja sama juttu muilla some kanavilla. Jokaisella on oma tilaaja kuntansa enkä väheksy näistä ainuttakaan, mutta selvitä ensin kenelle haluat mainostaa ja mistä tavoitat haluamasi kohderyhmän jos päädyt some kanaviin mainonnan puitteissa. Instassa pyörii täysin eri porukka kun facebookissa ja Linkedin on taas ihan oma kohderyhmä alustansa. Lyhyesti, ota tähän asiantuntija avuksi, voin suositella sinulle henkilöitä jos sinun verkostosta ei löydy tämän alan osaajia!

#4 - Sähköpostit ja sähköiset uutiskirjeet

Sähköposti on tehokas markkinoinnin väline kunhan sinulla on lupa vastaanottajalta, että saat lähettää hänelle mainontaa. 

Nyt tuleva lakimuutos (2018 GDPR) tulee entisestään tiukentamaan kaikkea kohdennettua mainontaa, joten ole tarkkana tämän kanssa. Sähköpostissakin on tärkeää, että osaat ajoittaa lähettämäsi viestin oikeaan aikaan, jotta sitä ei koeta häiritseväksi ja sen tule myös olla samaan aikaan vastaanottajaa kiinostava niin sisällöltään kuin otsikoltaan. Tämä on oma taiteen lajinsa, jossa pitkäjänteisyys palkitaan. Sähköposti on yksi brändin luomisen kannalta olennaisimmista viestinnän muodoista, joten ole tarkkana mitä ja miten kirjoitat – pysy tyylillesi uskollisena.

#5 - Kyselyt verkossa

Kyselyt verkossaKysyminen asiakkailtasi kannattaa… aina! 

Kuka olisikaan paras palautteen antaja palvelustasi tai tuotteestasi kuin asiakkaasi. Kyselyiden tekeminen säännöllisin väliajoin kertoo, että sinä välität heidän mielipiteestä ja olet valmis kuuntelemaan heitä. Toteuttaessasi kyselyä tulee sinun aloittaa kyselyn rakentaminen siitä, että selvität ensin itsellesi mitä kysyt, miksi kysyt, miten mittaat kyselyn tuloksia, miten aiot niitä hyödyntää ja miten jaat saamasi tiedon vastaajien kesken. Tämän jälkeen valitset kanavat joissa kysely toteutetaan – sähköposti – sosiaalinen media – omat verkkosivusi – keskusteluryhmät jne..
Kun kyselysi on saatu päätökseen tulee sinun myös pystyä tiedottamaan kyselyn tuloksista asianmukaisesti. Onko tämä sitten sähköposti vai kotisivusi on se sinun päätöksesi. Kummallakin tavalla on omat hyvät ja huonot puolensa. Kyselyä tehdessäsi sinun tulee myös päättää ennen sen toteutusta annatko vastaajalle mahdollisuuden pysyä nimettömänä vai haluatko kerätä yhteystiedot talteen. Suosittelen itse näiden välimuotoa, jossa vastaaja voi halutessaan jättää yhteystietonsa – lupaa vaikka pieni alennus seuraavasta ostoksesta yhteystietoja vastaan. Tämä on hyvä tapa saada kerättyä sähköpostilistaa tulevia markkinointitoimenpiteitä varten.

Jaa tämä artikkeli verkossa
Facebook 0
Twitter
LinkedIn 0

#6 - Laskutus

Kun markkinointi on saatu käynnistettyä on sinulla varmaan jo myös laskutettavaa.

Kun muotoilet viestisi oikein voit kääntää laskun markkinoitimateriaaliksi. Silloin asikkaasi kokee hyötyvänsä myös saamastaan laskusta. Viestin ei tarvitse olla pitkä. Ennemminkin lyhyt ja ytimekäs, joka tarjoaa asiakkaallesi jotain konkreettista hyötyä… tyyliin “Lataa ilmainen check-list, jolla saat tyytyväisemmät työntekijät.” tai “Seuraavasta laskusta -10% tällä koodilla.” Simple as that.
Asiakkaasi saa hyötyä ja sinä sitoutat asiakkaasi entistä tiukemmin yritykseesi.

#7 - Display mainonta

Display eli näyttömainonta tarkoittaa verkossa näytettävää kuvallista mainosta. Tämä on liikkuvan kuvan jälkeen tehokkain muoto tehdä mainontaa verkossa, sillä uusimpien tutkimusten mukaan ihmissilmä pystyy rekisteröimään kuvan nopeimmillaan jo 13 millisekunnin aikana, jonka jälkeen aivot jatkavat tämän kuvan prosessointia taustalla. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka mainoksesi olisi vain sekunnin kuluttajan tietokoneen näytöllä on yrityksesi logo ehtinyt jo piirtyä pysyvästi vastaanottajan muistijälkeen. Jatkossa ihmisen etsiessä verkosta oikeata palveluntarjoajaa hän varmasti muistaa yrityksesi helpommin ja on näin ollen huomattavasti valmiimpi tulemaan asiakkaaksi, kuin jos hän ei olisi törmännyt yritykseesi jo aiemmin verkossa. Tämä on myös brändin luomisen kannalta hyvä asia. Verkkomainonnan kohdennuksessa on menty myös viime aikoina hurjilla harppauksilla eteenpäin. Siitä lisää myöhemmin tässä kappaleessa.

Display- eli bannerimainospaikkoja on eri medioiden uutissivuilla, blogien ja keskustelupalstojen sivuilla sekä pilvipalveluina tarjottavissa tietokone- ja mobiiliaplikaatioissa (pelit ja sovellukset) tai vaikka esimerkiksi youtuben videoissa näkyvät bannerimainokset. Mainoksia löytyy eri kokoisina ja tyyppisinä. Jos haluat kuulla näistä lisää, niin ota yhteyttä.

Display mainonta verkossaDisplay mainontaa tehdään useimmiten niin kutsuttuna vertikaalimainontana, eli valitaan mainosten näyttöpaikat sellaisia aihealueita käsittelevistä sivustoista joissa oletetaan potentiaalisten asiakkaiden liikkuvan. Toinen yleisesti käytetty keino on ostaa kohdennusdata joltakin sitä tuottavalta yritykseltä ja yrittää tällaisen datan avulla tavoittaa oikeat ihmiset verkosta. Ostettu kohdennusdata on usein aloittavalle yrittäjälle kuitenkin liian hintavaa.

Uutena vaihtoehtona on mainonnan kohdennus reaaliaikaiseen dataan pohjautuen, jolla saadaan tämänhetkisistä vaihtoehdoista parhaimpia tuloksia, sillä kohdennukseen käytettävä data luodaan välittömästi sillä hetkellä kun potentiaalinen asiakkaasi saapuu mainontaa näyttävälle sivustolle.

Mobiili vai Desktop?

Itse suosin toistaiseksi vähemmän mobiilimainontaa. Vaikka sieltä saadaan klikkauksia paljon, on tämä liikenne usein vahingossa tapahtuneesta mainoksen klikkauksesta aiheutuvaa, eikä johda yhtä vahvaan tulokseen kuin desktop-mainonta eli tietokoneiden (pöytäkoneet ja kannettavat) ruudulla näkyvä mainonta. On kuitenkin toimialoja joissa mobiilimainonta on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin desktop mainonta.

#8 - Podcastit ja Videot

Nyt tullaan aiheeseen jota voisi käsitellä pitkään ja hartaasti. Kuten olet jo varmasti huomannut, markkinointi verkossa on oma taiteenlajinsa johon on tarjolla  valtava määrä erilaisia vaihtoehtoja ja näistä podcastit ovat vaikuttamista äänellä ja videot taas (yllätys) kuvalla ja äänellä. Näissä sinun kannattaa pohtia tarkkaan mitä teet ja miten teet.

Podcast osana markkinointiaPodcast (podi) 

Podcast on äänitiedosto (hieman samanlainen kuin esimerkiksi radion keskusteluohjelman yksi jakso). Tätä podcastia “seuraajasi” voivat kuunnella kun heille sopii. Podcasteja löydät verkosta lähes aiheesta kuin aiheesta. Hyvä esimerkki hyvin tuotetusta podcastista löytyy vaikkapa Bodynews.fi sivustolta. Käykää kuuntelemassa ihan vain opetusmielessä vaikka ala tai aihe ei kiinnostaisikaan. He tekevät tyylilleen uskollista jälkeä, joka erottaa heidät muista. Podcast on erittäin hyvä tapa hankkia lisää uskollisia seuraajia verkkosivuillesi siinä tapauksessa jos sinulla on säännöllisesti jotain uutta annettavaa. Monet kuuntelevatkin podcasteja mm. autoillessaan tai istuessaan bussissa. Jos harkitset lähtöä podcast linjalle kannattaa sinun tutustua ensin vastaaviin “podehin” ja pohtia mitkä syyt tekevät niistä suositun. Tässä tulee myös eteen laitteiston vaatimukset. Millä laitteilla podi nauhoitetaan ja millä alustalla se jaetaan.

Videot = videot.

VideomainontaVideoita voidaan tuottaa monella tavalla, jos valitset videoiden lajiksi itsekuvatun, niin pysy sillä linjalla.. silloin et anna itsestäsi “halpaa” mielikuvaa, vaan tyylisi on tehdä asiat itse silloin kun se sinulle sopii parhaiten. Tällöin voit myös jakaa enemmän videosisältöä nopeammassa tahdissa. Youtube on hyvä ja ilmainen alusta julkaista videoitasi ja sieltä ne myös helposti löytyvät kunhan julkaisun tekee oikein. Toinen hyvä alusta on Vimeo. Se on kuitenkin maksullinen, joten kannattaa alussa harkita haluaako maksaa alustasta vai käyttää ilmaista versiota.

Asiakaskokemusvideot, joissa asiakkaasi kertovat palvelustasi ja hyödystä, jonka ovat saaneet juuri sinun kauttasi ja miksi muidenkin kannattaa valita sinut. Nämä ovat todella vahvoja mielikuvan luojia. Jätä näiden videoiden tekeminen kuitenkin ehdottomasti ammattilaisten käsiin. Silloin saat niistä hyvin verkossa toimivia ja he jos ketkä osaavat muotoilla viestisi oikein. 

Mainosvideot ovat verkossa ja kotisivulla julkaistavia teasereita tuotteista tai palveluista joita kauttasi saa. Nämä voivat olla itse kuvattuja tai ammattilaisen tekemiä. Kaikki riippuu videon käyttötarkoituksesta. Mieti tarkkaan millaisen sanoman haluat videolla välittää. Se ratkaisee millä alustoilla videota (mainosta) kannattaa esittää. Suosittelen käyttämään näidenkin videoiden tuotannossa ammattilaista apuna sillä harvoin näkee niin hyvin itse kuvattua ja leikattua videota, että sitä kannattaisi laittaa mainokseksi verkkoon. Mainosvideon tulee olla mielenkiintoa herättävä ja ammatikseen tätä tekevät osaavat tuon “taiteenlajin”.

Ohjevideot ovat hyvä tapa levittää tuotetietoutta ja opastaa asiakkaita tuotteesi käytössä. Tee vaikka youtubeen hakusanalla ohje tai käyttöohje, niin yllätyt kuinka paljon sieltä löytyy ohjeita eri tuotteiden käyttöön liittyen. Asiakkaasi arvostavat tätä varsinkin jos tuotteesi on kasattava tai muuten monimutkainen käyttää. Tällä sitoutat asiakkaasi myös jatkossa tilaamaan sinulta kun he tietävät että olet tuottanut hyvän ohjevideon, jonka avulla he pystyivät saamaan kaiken hyödyn irti tuotteestasi. He myös todennäköisesti odottavat kuumeisesti ohjevideoita uusista tuotteista, jolloin ne toimivat myös osana markkinointia verkossa.

Haluatko oppia lentämään Jumbo Jettiä? – Ohjevideoita löytyy verkosta jokaiseen tarpeeseen 

#9 - Hakusanamainonta

Hakusanamainonta on esimerkiksi googlen hakutulosten sivun alussa sekä lopussa näytettävät tekstilinkkimäiset mainokset (ks. kuva alla). Näissä ei ole kuvia, vain pelkkää tekstiä. Hakusanamainontaa kannattaa tehdä jonkin verran, mutta älä missään tapauksessa laita kaikkia munia yhteen koriin ja pidä tätä ainoana markkinointitoimenpiteenäsi.

Hakusanamainonta

 Mitä ylläolevista mainoksista sinä klikkaisit?

Hakusanamainonta on hyvää tapa näkyä, mutta kilpailet aina muiden kanssa samoista asiakkaista samalla näyttökerralla. Näin asiakkaasi voi helposti mennä myös kilpailijalle. Yleensä hakusanamainonnassa mahdollisuutesi voittaa klikkaus asiakkaalta on noin 10% tai alle. Vaikka voittaisit ensimmäisen klikkauksen hakee asiakas kuitenkin usein myös kilpailevan tarjouksen antajan palvelusta tai tuotteesta palaamalla selaimen “Takaisin” -painikkeella selaamaan kilpailijoiden sivut.

#10 - SEO - Search Engine Optimization

SEO eli hakukoneoptimointi – Yrityksesi tulee löytyä googlesta, yahoosta, bingistä ja muista hakukoneista. Jotta löytyisit sieltä tulee sinun sivustosi olla optimoitu löytymään oikeilla hakutermeillä eli hakusanoilla. Jos sinulla ei ole hajuakaan miten tämä toimii, niin ota heti yhteyttä osaavaan henkilöön, sillä ilman optimointia sinua “ei löydy” verkosta. Tämä osa-alue on niin laaja, että en lähde sen tarkemmin sitä tässä avaamaan. Hakukoneoptimointi on erittäin pitkäjänteistä markkinointia eikä sinun kannata odottaa, että löytyisit heti edes viiden ensimmäisen sivun joukosta. Sijoituksesi nousee vähitellen jos kaikki on tehty oikein.

Tässä on vain pintaraapaisu aloittavan yrittäjän markkinointitoimenpiteisiin kuumien asiakasliidien hankkimiseksi verkkomarkkinoinnin avulla. Mikäli olet perustamassa verkkosivuja, etsit luotettavaa verkkomainonnan toteuttajaa tai haluat lisätietoa – ota yhteyttä

Juha Räty

Digital Flow Production
www.dfp.fi

VERKKOSIVUT – VERKKOMAINONTA – VERKKOKAUPAT – UUTISKIRJEET – KYSELYT – VERKKOMAKSAMINEN