Mainostaja - Hyviä Uutisia!
Mainosblokkeri Tulossa Googlen Chrome-Nettiselaimeen!

Google ilmoitti jo viime kesänä lisäävänsä Chrome-nettiselaimeen mainosblokkerin, joka estää verkkosivuilla esitettävät mainokset. Selain estää kaiken mainonnan kyseisellä verkkosivulla mikäli mainosta näyttävällä sivulla on yksikin mainos, joka tulkitaan häiritseväksi mainonaksi.

Happy advertisingMainosalan yritykset ovat ottaneet tämän tiedon vastaan ristiriitaisin tuntein, osa pelokkaina ja osa tyytyväisinä. Me täällä Digital Flowlla olemme asiasta erittäin mielissämme. Mainonnan esto käynnistetään helmikuun 15 päivä 2018, kun Google päivittää verkkoselaimensa uutta versiota #64. Google ottaa blokkerin käyttöön asteittain, sillä myös heillä on tässä pelissä suuret summat hävittävänä. Onhan Google yksi maailman suurimmista verkkomainontaa tekevistä yrityksistä.

Mitä mainoksia estetään?

Olet varmasti törmännyt verkossa seuraavanlaisiin mainoksiin.

  • POP-UP mainokset – nuo ärsyttävät veijarit, jotka hyppäävät silmille ja peittävät osan sivusta, jota haluat lukea.
  • KOKOSIVUN PEITTÄVÄT MAINOKSET – ärsyttävää pakkomainontaa, sinun täytyy sulkea mainos siitä pienestä ruksista jostain mainoksen nurkasta.
  • AUTOMAATTISESTI KÄYNNISTYVÄT VIDEOT JOISSA ON ÄÄNI PÄÄLLÄ – Olet varmasti joskus törmännyt myös näihin. Noloin tilanne – olet kokouksessa ja selaat puhelimellasi tai tietokoneella jotain sivustoa kun yht’äkkiä laitteesi kaiuttimista alkaa kuulumaan ylimääräistä älämölöä. Ei hyvä.

Monet ovatkin näiden yllämainittujen seikkojen vuoksi siirtyneet käyttämään mainonnan estäviä ohjelmia selaimissaan. Nämä estävät kuitenkin yleensä kaiken mainonnan verkkosivuistoilla. Tämä ei kuitenkaan ole hyvä asia, sillä moni verkkosivusto on riippuvainen juuri näistä mainoksista saaduista tuloista ja yrittäjänä tehdessäsi verkkomainontaa olet melko varmasti ulkona kyseisen ihmisen tavoittamisesta.

Miksi tämä on hyvä asia?

 

Hyvä juttuMe ainakin haluamme tuoda kuluttajalle vain oikein kohdennettua mainontaa, joka ärsyttää mahdollisimman vähän. Emme tuota mitään yllämainituista mainosmuodoista. Olemme panostaneet tähän myös mainonnan kohdennuksessa, joka on toteutettu siten, että mainosta näytetään henkilöille joilla on jonkinlainen intressi juuri kyseisen mainoksen näkemiseen. Emme siis tuputa mainosta väkisin nähtäväksi kaikille.

Toinen asia miksi Googlen mainosesto on hyvä asia, saamme verkosta oikeasti pois mainokset, jotka ovat verkon käyttäjien mielestä kaikkein ärsyttävimpiä. Näin mainosta näyttävien verkkosivujen käyttökokemus paranee sekä verkon käyttäjän että verkon julkaisijan puolesta, eikä sivuston käyttäjä poistu heti sivulta ärsyttävän tai sivun peittävän mainoksen vuoksi. Kaikki voittavat.

Toivotamme kaikille parempaa mainosvuotta 2018!
 
Juha Räty

Digital Flow Production
www.dfp.fi

VERKKOSIVUT – VERKKOMAINONTA – VERKKOKAUPAT – UUTISKIRJEET – KYSELYT – VERKKOMAKSAMINEN

Lue myös